De uitrustingsspecialist voor overheidsdiensten en particulieren

Mijn winkelwagen

0 item(s)€ 0,00
Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

0

×

Registration

Profile Informations

Login Datas

or login

First name is required!
Last name is required!
First name is not valid!
Last name is not valid!
This is not an email address!
Email address is required!
This email is already registered!
Password is required!
Enter a valid password!
Please enter 6 or more characters!
Please enter 16 or less characters!
Passwords are not same!
Terms and Conditions are required!
Email or Password is wrong!

Leveringsvoorwaarden

Leveringsvoorwaarden

Bestelling
Door te bestellen, geeft u aan akkoord te gaan met onze leverings– en betalingsvoorwaarden. U bent als consument bij aankopen die u bij ons doet beschermd door de 'wet kopen op afstand'. U vindt de uitleg van deze wet onder aan deze pagina. Binnen 24 uur na ontvangst van uw bestelling, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Zodra uw betaling op onze rekening is bijgeschreven, gaan wij over tot verwerking van uw bestelling. In principe hanteren wij een leveringstermijn van 10 werkdagen. Mocht de levertijd van de door u bestelde produkten uitlopen, doordat produkten in het buitenland besteld moeten worden of niet voorradig zijn, stellen wij u hiervan op de hoogte.
Betalen
Zodra uw betaling op onze rekening is bijgeschreven, gaan wij over tot verwerking van uw bestelling. Betalen kan op verschillende manieren:

Bankoverschrijving
U maakt het verschuldigde bedrag over op het volgende rekeningnummer: 10.58.18.542 t.n.v. First Care Company te Deventer.
Uw betaling graag onder vermelding van uw naam en/of ordernummer.

Bankgegevens buitenlandse overschrijvingen:
IBAN - NL58 RABO 0105 8185 42
SWIFT/BIC – RABONL2U

iDEAL
Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Voordelen:
iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
- Controle en overzicht op de betaling
- U kunt iDEAL gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, Postbank, Rabobank of SNS Bank.

Hoe werkt iDEAL?
U plaatst een bestelling bij een webwinkelier. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt geinformeerd dat de bestelling is betaald.
Bezorgkosten
Ongeacht de grootte van de bestelling, hanteren wij € 6,50 verzendkosten per bestelling voor zendingen binnen Nederland. Deze kosten worden automatisch berekend middels de software. Al uw bestellingen worden standaard als verzekerd pakket per GLS verstuurd. De door u bestelde artikelen zijn dan verzekerd tegen verlies of beschadiging tot € 500,00 per zending. GLS streeft naar een betrouwbare en snelle aflevering van uw bestelling.

Mocht het zo zijn dat u niet thuis bent en GLS uw pakket niet kan afleveren zal GLS een briefje achterlaten, waarop u kontakt met hen kunt opnemen voor een nieuwe afleverafspraak. Verzuimt u als klant kontakt met GLS op te nemen en uw verzending wordt geretourneerd naar Firstcarecompany, bent u in gebreke en dient u zorg te dragen voor betaling van de extra verzendkosten!
Contactgegevens GLS
General Logistics Systems B.V.
Mindenstraat 4
8028 PK Zwolle
Tel: 038-4577565
E-mail Navraag Verzendingen: navragen@8000.gls-netherlands.com
E-mail Klantenservice: klantenservice@8000.gls-netherlands.com
Leveringsplicht en bestrijding van fraude
Leveringsplicht en bestrijding van fraude
Wij behouden ons het recht voor om bestellingen die via onze website zijn binnengekomen te weigeren.
In zo'n geval retourneren wij het aankoopbedrag, indien dit reeds betaald is.
Van dit recht maken wij bijvoorbeeld gebruik als er door een software storing een verkeerd bedrag wordt afgerekend of als er artikelen verkeerd geprijsd zijn.
Bestellingen van buiten de EU
Bestellingen van buiten de EU
Bij verzending naar landen buiten de Europese Unie is het mogelijk dat de klant lokaal BTW, invoerrechten en inklaringskosten moet afdragen.
Deze bedragen worden bepaald door het land van bestemming en moeten daar betaald worden.
Brievenbuspost
Soms zijn er kleine artikelen die eventueel in een enveloppe verstuurd kunnen worden. Denkt u dat uw bestelling hiervoor in aanmerking komt, mail ons dan eerst even voor de juiste verzendkosten via info@firstcarecompany.nl
De verzendkosten kunnen hierdoor aanzienlijk verminderd worden. Dit gaat om artikelen die door een gewone brievenbus passen. (B.v. losse stickers, autobordjes of een kleine sleutelhanger etc.)
Beschadigde of defecte artikelen en verkeerde levering
Firstcarecompany doet zijn uiterste best om kwaliteitsartikelen te leveren.
Het kan bij uitzondering voorkomen dat u een artikel ontvangt dat beschadigd of defect is. In dat geval leveren wij kosteloos een nieuw artikel of betalen wij u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. Wij vergoeden dan ook de verzendkosten voor de retourzending.
Let op:
Wij accepteren geen ongefrankeerde retourzendingen.
Dit i.v.m. de extra kosten die hieraan verbonden zijn.
Annulering
Indien u afziet van uw bestelling, zouden wij het op prijs stellen, dat u ons hiervan middels een e-mail op de hoogte stelt. Indien u ons niet informeert ten aanzien van het annuleren van uw bestelling, kunnen evt. door de First Care Company gemaakte verzend- en administratiekosten in rekening worden gebracht.
Ruilen en retourneren
Als u een artikel wilt retourneren, verzoeken wij u vriendelijk eerst contact met ons op te nemen. Soms zijn problemen eenvoudig op te lossen.
Uw ruiling of retourzending wordt slechts geaccepteerd als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- De ruiling of retourzending dient eerst aangemeld te worden op info@firstcarecompany.nl
- Wacht svp op een bevestigingsmail van uw ruiling of retourzending.
- Retouradres: FCC afd. retouren, Tesselschadestraat 43, 7412 NB, Deventer
- Ruilingen of retourzendingen binnen 7 werkdagen na ontvangst aanmelden.
- (Kopie) faktuur svp bijsluiten. Of anders briefje met naam, adres, ordernummer en besteldatum
- Indien u geld terug wilt, svp een briefje met banknummer bijsluiten.
- Artikelen die u terugstuurt dienen in nieuwstaat (onbeschadigd/ongedragen) te zijn.
- Artikelen die u terugstuurt svp in originele verpakking met evt. labels.
- Bij schoenen de schoenendoos niet beplakken met adressen en ook niet dichtplakken met plakband. De schoenen moeten weer als nieuw aan iemand anders verkocht kunnen worden. (Tip, pak de schoenendoos in een krant)
- Uw retourzending of ruiling voldoende frankeren en voorzien van een afzender. Wij accepteren geen ongefrankeerde retourzendingen. Dit i.v.m. de extra kosten die hieraan verbonden zijn.

RUILINGEN OF RETOURZENDINGEN DIE NIET AAN BOVENSTAANDE VOORWAARDEN VOLDOEN, WORDEN NIET GEACCEPTEERD EN DERHALVE OOK NIET VERWERKT.

Overige informatie:
Ruilen gaat veelal op basis van gedeelde verzendkosten. U betaald de porto voor het terugsturen en Firstcarecompany betaald de porto voor het versturen van het nieuwe artikel.
Firstcarecompany is niet aansprakelijk voor het verlies en/of diefstal van het door u geretourneerde poststuk. Wij adviseren u dan ook retouren verzekerd te verzenden !

Wanneer uw bestelling boven de 200 euro is, worden er geen verzendkosten berekend. Bij eventuele retourzendingen, waarbij er geen ander(e) artikel(en) worden besteld, worden de verzendkosten alsnog aan u berekend.
Bij een retourzending zal het aankoopbedrag (minus de verzendkosten) binnen 30 dagen op uw bankrekening worden overgemaakt.
Mocht u nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar: info@firstcarecompany.nl

Speciaal voor u bestelde artikelen die niet geretourneerd kunnen worden:
- kogel- en of steekwerende artikelen (prof. Lijn).
- Ballistische schilden en helmen.
- Pistoolholsters, aangezien deze vaak speciaal voor een type wapen besteld moeten worden
Garantie
Wij honoreren altijd de garantiebepalingen van de fabrikant. Indien u aanspraak wilt maken op de fabrieksgarantie, neemt u dan contact met ons op. Wij, of de fabrikant / importeur zullen dan zorgen voor reparatie of vervanging van uw product.
Afbeeldingen en productbeschrijving
De getoonde afbeeldingen zijn slechts ter illustratie. Hoewel wij er alles aan doen om de afbeeldingen werkelijkheidgetrouw te maken kunnen er verschillen zijn met de geleverde producten. Als een artikel niet voldoet aan de productbeschrijving en/of afbeelding kunt u het artikel kosteloos retour zenden. Zie hiervoor retourzendingen.
Wetgeving
Alle artikelen die wij verkopen zijn toegelaten binnen de Nederlandse wetgeving. Afhankelijk van het artikel kunnen wel restricties bestaan m.b.t. het vervoer c.q. voorhanden hebben van het artikel in bepaalde situaties.
Bij verzending naar het buitenland dient de klant eerst te controleren of de bestelde artikelen toegelaten zijn binnen de locale wetgeving.
Beperking van aansprakelijkheid
Wij stellen ons nimmer aansprakelijk voor schade of letsel ontstaan door het gebruik van door ons geleverde artikelen,ongeacht hoe de schade is ontstaan is. Voorbeelden hiervan zijn, maar beperken zich niet tot: het niet goed functioneren van het artikel, verkeerde gebruiksinstructies of bijvoorbeeld verkeerd gebruik van het artikel.
Ook stellen wij ons nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van te late levering
Wet kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.

De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:
- aankoop van onroerend goed,
- aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt aankopen die snel kunnen bederven of verouderen,
- kranten en tijdschriften,
- cd's, video's en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken,
- financiële diensten, weddenschappen en loterijen, logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode,
- een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.

De extra plichten van de verkopende partij zijn:
- de verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
- zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres,
- de belangrijkste kenmerken van het product,
- de prijs van het product (inclusief alle belastingen) indien van toepassing, de kosten van aflevering wijze van, betaling, aflevering of uitvoering het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode,
- de eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om, bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
- de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!), het bezoek- of afhaaladres van de leverancier,
- gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar,
- de vereisten en voorwaarden voor opzegging.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.